Blacksmithz

Blacksmithz

 Atlanta, Georgia, USA
BandRockMetal

Blacksmithz is a hard rock / funk metal power trio with a very high energy stage show based on heavy riffs & melodies with lyrics fused with social topics and real life issues. This is what "New" sounds like, this is "it". So don't miss out on this one of a kind band.

Biography

Blacksmithz is an original three-piece band based out of Metro Atlanta with a style that is edgy and melodic. Blacksmithz was formed in late 2006 in Atlanta by founding member Steve Money on guitar/vocals. Money, originally from Beauregard, Al was primarily a solo artist prior to Blacksmithz and has been a member of the Grammy Association since 1999.

Lyrics

Creep-N

Written By: Money ~ Copyright 2006

$Creep-N$Lyrics by Money$
Rolling down I 85, doing my best just to stay alive
Road rage is all I look out and see
6 million mother fuckers driving around with me

It’s just another day in paradise
So you don’t need to think about it twice
Sunday driver every day
(Just get the fuck up out my way)

And now I’m creepin’, don’t worry cuz I got your back

I roll the window down, to wave them around
I think this killer’s done caught up with me
Blue light special kicking up in the rear view
Radio’s bumpin sorry I didn’t hear you
But if I ease over or go to fast
Your gonna flip the siren and bust my ass
Try to pull myself together and collect my senses
But the next thing I knew I was jumping some fences

And now I’m creepin’, don’t worry cuz I got your back

Well the moral of the story is simple and true
Don’t let you buddy creep up on you
And grab your keys and head out the door
Before you’re rolling handcuffed in the back of the car

And now I’m creepin’, don’t worry cuz I got your back

Purify

Written By: Money ~ Blacksmithz

Purify lyrics by Steve Money copyright 2008

As I stand outside on your porch in the pouring rain,
I see you cut your eyes at me thru the windows pain.
You judge the color of my skin right as I walked in,
You think you’re better than me, well you better think again.

I see your ignorance and hate… I am the one you can not change.

As I walk down this mountain of stone I look & see,
That it’s cut from hatred and hypocrisy.
When the knights carved that shit in front of your eyes,
They blinded all of you with hard their hard spoken lies.

I see your ignorance and hate… I am the one you can not change.

You think the world is your slave (Purify)
A revolutionary mind got freed today
You think the world is your slave (Purify)
A revolutionary mind got freed today

Purify your own mind, Let your conscience be the blame
And every day I walk, I’ll always bring a change

*Solo*

I see your ignorance and hate…

You wear your mask in your parade; Why are you so god damn afraid
You wear your mask in your parade; You fly your flag but your afraid

Fuck the KKK, fuck the people that hate,
Fuck the KKK, fuck the people that hate.
Fuck the KKK, fuck the people that hate,
Fuck the KKK, fuck the people that hate.

I’m bringing on a change.

Jesus Ain't Gonna Gimme No Record Deal

Written By: Steve Money

Steve Money - Copyright 2009

Jesus ain’t gonna gimme no record deal
I stand a man built of my own free will
Jesus ain’t gonna answer the wishes that I pray
I can’t be blind to find my way

The leper lies on the face of the TV jumping around saying son be me
You ain’t living your life right; you ain’t living your life right
Then he jumps in his fancy car and goes to parties like a rock star
He ain’t living his life right he ain’t living his life right

He is on his own, he is all alone

The servant kneels in front of the TV praying above saying lord save me
I’m trying to live my life right; I’m trying to live my life right
An empty stomach and a nasty cough, its winter time and his heat is off
He ain’t living his life right he ain’t living his life right

He is on his own; he is all alone

Jesus ain’t gonna gimme no record deal
I stand a man built of my own free will
Jesus ain’t gonna answer the wishes that I pray
I can’t be blind to find my way

We build ourselves up;
False prophets tear us down
No more footprints in the sand next to me,
Sinners and saints so just let me be.

We are on our own, we are all alone.

Junkie

Written By: Steve Money

Junkie Lyrics by Steven Money
Music By Blacksmithz
Copyright 2009

Every morning I wake up I know what I’m gonna do
Call the man and get a fix so I can make it through
Head straight to the kitchen grab the needle and the spoon
Load it up for a hit tear the vein right through

Every day that I am wasted I kill myself a little more
Every day that I am wasted I disappear a little more
Everyday……. I’m a junkie
Every day I runaway from my problems I’m a junkie
Everyday……. I’m a junkie
Every day I runaway…. cause I know I’m a junkie

My reflection is a ghost in the mirror my past is chasing me down
On my way to seeing life a little clearer coming down from the clouds
Put this puzzle of my life back together but the pieces don’t fit
Trying to make something out of nothing hopefully this is it

Every day that I am wasted I kill myself a little more
Every day that I am wasted I disappear a little more
Everyday……. I’m a junkie
Every day I runaway from my problems I’m a junkie
Everyday……. I’m a junkie
Every day I runaway…. cause I know I’m a junkie

Bring me down, I can’t come down
Bring me down, I can’t come down

Every day that I am wasted I kill myself a little more
Every day that I am wasted I disappear a little more
Everyday……. I’m a junkie
Every day I runaway from my problems I’m a junkie
Everyday……. I’m a junkie
Every day I runaway…. cause I know I’m a junkie

It’s a battle but I push myself through every fucking day.

Discography

Blacksmithz ~ Blacksmithz
Itunes Release in August 2007
Blacksmithz ~ Jesus Ain't Gonna Give Me No Record Deal in August 2009

Set List

Original Songs (apprx 1hr30min)

Cover songs (apprx 3hrs) :
Tool, Rage Against the Machine, Alice in Chains, Smashing Pumpkins
and others...

We can perform acoustic sets as well.