Dzyn

Dzyn

BandHip HopR&B

A landmark sound for hip-hop. Always innovative an reinventive. Smooth, laid back, and easy. Music that crosses genres and generation gaps. Carolina's own...Dzyn.

Biography

Government Name: Donald Heath/Donnie

Artist Name: Dzyn (pronounced design)

Alias: Dizzy Dzyn, King Karolina

Born: 12/17/81

Hometown - Winnsboro aka Da Boro

Current Releases: "Go Hard Or Go Home" Mixtape
Carolina... The Soundtrack

"Dzyn, brought to you One-Nine-Eight-One!"

This 25 year old artist is one of the most well-rounded in the nation, let alone the south. With a style unlike anyone else from his South Carolina hometown, Winnsboro, it's no surprise that Dizzy has gained the attention of all types of listeners' around the upper- and lower parts of the Khak. Influenced greatly by rap legend Jay-Z, Dzyn's music hits on topics that are regular to the present-day rap game. Dzyn commented, "It's not finding something new to talk about. I mean, people dont feel something that they know aint real. So I aint about finding something new in the game... I'm about taking that same everyday scene of the hood, the struggle, the grind, and making it new... you know, put my own twist on it." And that's exactly what he's been doing. His "own twist" is evident throughout his debut album, "Carolina... The Soundtrack" , a 13-track project, that does an excellent job of telling Dzyn's story of how he got to where he is now and also sheds light on some of his aspirations for the future. Experimenting with several different sounds and feels on this debut album, Dzyn's album is very diverse from the conventional rap cd. Much of this diversity stems from the fact that Dzyn produced several of the beats himself, such as "I'mma Ride" & "Let's Go". Even with such a different sound from the norms of rap, listener's cant help but relate with the genuine lyrics and addictive beats provided by King Karolina himself, Dzyn.

Lyrics

Calm Down

Written By: Dzyn


Writen by: Dzyn
Produced by: Dzyn

Verse 1
Niggaz still tryin to be hard/ instead of just being who tha hell you be dog/ quick to go and run and tell him what he saw/ must be the only thing you use ya feet for/ I got people, round that town wit burners/ that'll push em all down in the ground like turnips/ comming for tha crown, why them clowns is nervous/ luitenant, bout to shut down ya service/ and I ain't just using my windpipe/ I ain't gotta rap to show you what it's been like/ trademark truth from tha booth that's built like/ everything you wish you could get like/ I smoke get right/ I drink So-co/ Dizzy ill rip mic/ you niggaz is so-so/ you need a promo, and I ain't gotta mention ya solo/ tha shit so low bro, even ya ho know that you...

Hook
You gone have to calm down in them streets/
For you get a gun right side yo temple/
44 long in my palm and dog you need move it on long for them hollows hit you/
You gone have to calm down where you be/
7:45 I'm by yo window/
Him no problem dog I cock back revovler and pause em the way I'm meant to

Verse 2
Lean em on back if he even tryin bark at me/ you claim what you ain't got the heart to be/ if I aim then a stain gone spot ya tee/ you be laid on the pave till they chalk the street/ I'm a honey dutch type dude/ money clutched, make right night moves with that white typhoon/ I'ma hustler/ sunset to noon and the reason they anually bless ya tomb/ get the, best of whom/ not gone happen/ quick from the hip come 6 magnum/ Dizzy toe tag em/ mourge supplier, and you know I smoke trees like a forest fire/ please just calm and quiet/ stick you too, dog I'm tryin to get my mortgage higher/ I's a, new breed/ troops and G's all in the same army recruiting thieves/ found a connect on the inside branch/ push a barbeque Benz but the inside ranch/ and when I need dough, mami move like ants/ and I aint never gotta ask for no moonlight dance/ cause real G's run the surface/ and you beneath me/ so all ya little guns is worthless/ when N.O.I.S.E. keep hoards of them thunder chirpers/ but ya'll lack fund to purchase, is you crazy?

Hook

Hook

Damn

Written By: Dzyn

Written by: Dzyn
Produced by: Dzyn

Verse 1
I see me a couple of misses/ Lordy her hips is as flawless as her lipstick/ and she got gemstones right where her wrist is/ so I'm put mami at the top of my hitlist/ then she got to drikin on a tropical mixture/ now her ass dancing on top on the fixture/ get chere lil shorty, you got moves/ gotta choice outta few, baby you I choose/ and this, for whoever said the pipe was short/ tell ya girl I put the pussy on life support/ got the right to sport/ all types and sorts/ man I'm trying to catch the wife report/ so mami hows about a couple those drinks on me, we/ hook it up soon, straight to my room/ grown folks play and lay in my room and/ you should come play wit dude, cause you lookin like...

Hook
Damn baby/
How you gone do like that there wit all that back there/
You got me like, damn baby/
You can come hold my plat wear, i got two stacks her/
So where is your man baby?/
Never mind all that that there, i want what right here/
So what's tha plans baby?/
Showing off some of ya night wear, I know what you like, yea, I hit it like damn

Verse 2
Damn baby, how you gone do like that there wit all that back there/ I need dat number/ place and a time to meet ya/ and i can start you in my private feature/ course I provide the wrefer/ provided you can still ride when I'm right beneath ya/ gotta know now that I'd like to freak ya

Nah...

Written By: Dzyn

Written by: Dzyn
Produced by: Dzyn

Verse 1
Everybody know I be sick/ why they keep tryin to close what I speak wit/ your's won't even be the type I beef wit/ rather smoke dro till my brain is seasick/ you know how we get/ beers and them liquor bottles/ 4 dimes, a nine, and a clip of hollows/ big shoeprints to follow/ tint coupe wit the wind-roof, come get me 5-0/ still don't know what you on son/ how you gone talk bout me and you know I'm the wrong/ that thing close if I'm needed to throw some/ and my team close if I'm needing some mo guns/ like no other can/ man I stay around long arms like KG's rubberband/ have ya son roped up on ther tele-cam/ couldn't pay the ransom but ya mother can

Hook
Nah..., you don't wanna trip or flip on this guy/
Oh so viscious, listen this why/
Cause I..., hold a grip/
Focus intense and won't quit till the day I die/
Nah..., you don't wanna trip or flip on this guy/
Oh so viscious, listen this why/
Cause I..., hold a grip/
Focus intense and won't quit till the day I die

Verse 2'
You should beware of the entrance/ homeboy here sick wit tha sentence/ how you look when you standing defenseless/ all shook wit ya hands in ya britches/ what the fuck is this/ no gimmick, homes don't feel it/ don't you belong in a homo clinic/ tell me how you know that his nose all in it if you/ wasn't there with ya nose all in it/ I'm so suthentic/ oh so truthful/ not what you used to, it's no more usual/ everything from here on is so beautiful/ course I bear arms and might shoot at you/ and daily, you can't change me/ nor not tame me, you know what I'll do to you/ and that's crazy/ you tryin to play me/ chrome 380 ill show put an end to you

Hook

Hook

Discography

NOISE Records Mixtape - Vol. 1
NOISE Records Mixtape - Go Hard or Go Home!
Carolina...The Soundtrack
The Collection

Internet play and local airplay for Carolina...The Sountrack.
Internet play for The Collection

Download my music @

Apple iTunes
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playListId=75372731

Emusic
http://www.emusic.com/album/10923/10923111.html?fref=700329