T.R.O

T.R.O

BandHip HopR&B

My music is real,it's from the soul,whether it's an r&b feel,to a make you feel good song, or a banging hip hop track,I'm very versatile. Every track has an inspiration behind it, so you will definitely feel the drive.

Biography

Starting since the age of six, I was born into a musical household. My father was a musician in a band from his teenage to adulthood. Without every having a teacher, I began to familiarize myself with all the instruments in my house.Sooner or later I master mostly each and every one. In my recent years I began to produce r&b.I got a good response from my peers,so it drove me a higher level.As the days passed I also incorporated hip hop production as a talent. I always had the writing talent since school,so it was really easy to become a lyricist. So now you have a musician/producer/lyricist, ready to jump into the music industry!

Lyrics

Life is Cold

Written By: Marvel St-Hilaire

Verse One
Girl on Girl,Boy on Boy,playing games like life is a toy,plenty sorrow ain't no joy.
You love they hate you back,you help and they attack,Jesus on his way back.
Everybody trying to eat,grind 24 ain't no sleep,one bullet take us six feet deep.
Sixteen she got three babies,different fathers they all shady,selling her body like it's all gravy.
We got a lot of questions,but we ain't getting answers, people dying from aids and cancer.
You try to come up,they wanna bring you down,haters wanna see me underground.
Ain't no such thing as friends,they won't be there at the end,rather see me lose than win.
We treat peace like a bad disease,why can't we live at ease,Lord shine your light please.

Chorus
When life was cold
He took control
2(x)

Verse Two

Eviction three days old,four kids no food on the stove,head down it's hard to be bold.
Main goal is to get that dough,never satisfied always want more,we die for cars and clothes.
Yeah it's the same ol' song,you right they say you wrong,I need strength to hold on.
We gotta stick together,we gotta stay strong,leave no room for the wrong.
Just me and God,held it down since I was a seed,heaven is what I need.
Seems like it's getting worse,am I living a curse?,drinking water but I still thirst.
Running towards the finish line,seems close but I'm far behind,is it all in my mind?
I'm looking up to the sky,ran out of tears to cry,it's feels like I'm gon die man.

Chorus
When life was cold
He took control
2(x)

Verse Three

His love has saved me,the enemy kept me a slave of my sin,but God set me free.
See now I have life, i'm free to be me,was blind in this world but now I can see.
Was dead in my ways,was lost but not found,salvation saved me,now I'm heaven bound.
Couldn't get it from a man,his love set me free,it says in his word that you're a king and i'm a queen.

Stay Fly

Written By: Marvel St-Hilaire

Chorus

I stay fresh, I stay Fly,
Haters can’t touch me cuz I live the sky.
Not a stain on the kicks, plus the drobe stay tight,
God in my life so you know I’m gon shine.
(repeat 2x)

Verse One

This ya boy T.R.O, ya already know,
Reppin for Christ till the day that I go.
Got a lot of haters cuz I got that glow,
Rich in the spirit so I can’t be poor.

I can’t be touched cuz ya the boy stay high,
God given wings call me Mr. Fly Guy.
I’m a true soldier you could see it in my eyes,
Give me my props you ain’t gotta lie.

I’m authentic far from a wanna be,
Servant of the Lord, I don’t worship jewelry.
Albert Einstein ain’t got nothing on me.
I’m a man of God so who smarter than me.

First class ticket to heaven man I’m straight,
Get up on yo grind before it’s too late.
Love one another, we don’t need to hate,
Keep ya head up, and don’t lose the faith.

Chorus

I stay fresh, I stay fly,
Haters can’t touch me cuz I live the sky.
Not a stain on the kicks, plus the drobe stay tight,
God in my life so know I’m gon shine.
(repeat 2x)

Verse Two

No complications, I’m a simple individual,
Please don’t waste my time if what you sayin ain’t biblical.
T.R.O is spiritual, I’m different from the rest,
Jesus is my savior so you know I am the best.

High authority something like a president,
The world ain’t my home I’m a heaven resident.
I’m so intelligent the Lord didn’t raise a fool,
Always valued my soul instead of tryin to be cool.

Life ain’t always good but ain’t no need for the stressin’,
Call on to the Lord he will send you down a blessin’.
Ain’t no half-stepping serve him day by day,
If you need a helping hand he will show you the way.

I’m a fresh prince, and G.O.D’s the king,
Went from the bottom to the top, it’s like a dream.
Lights, camera, action everytime I hit the scene,
God in my life so I shine like laser beams.

Chorus

I stay fresh, I stay fly,
Haters can’t touch me cuz I live the sky.
Not a stain on the kicks, plus the drobe stay tight,
God in my life I know you see the light.
(repeat 2x)
Verse Three

The Lord’s in my soul so I have no fear,
Concrete heart I can’t even shed a tear.
I’m steady escalating getting better every year,
Riding shotgun letting G.O.D steer.

Life is all good, laughing at the hard times,
No mo stressing getting blessing from my rhymes.
Climbing up the ladder, nope, I ain’t going back,
Went from catching rides, now we pushing Cadillac’s

Chorus

I stay fresh, I stay fly,
Haters can’t touch me cuz I live the sky.
Not a stain on the kicks, plus the drobe stay tight,
God in my life so you know I’m gon shine.
(repeat 2x)

Ride for God

Written By: Marvel St-Hilaire

Chorus
My guide and my protector,
Held me down through the stormy weather.
No one can do it better, luv you forever,

I’ll ride for my God.(4X)
You the best I can’t deny it,
Devil quit don’t even try it.
Playin games I ain’t gon buy it,
Enemies be quiet.

Verse One

G-o-d my one and only no one can take your place,
Praying wishing hoping one day that I could see your face.
Please don’t let me go sometimes, I know I fail you Lord,
Your love is unconditional, that’s why you’re the one I adore.

Protection mercy and grace, my number one provider,
Enemies claiming my soul, o Satan youz a liar.
Covered by angels so them demons can’t touch me man,
I’m God’s property, what can’t the devil understand.

Heaven bound is the plan, Jesus I know I can,
You are my number one fan, you’re the reason why I stand.
I’ll be the passenger Lord, will you be my driver,
Prepare my heart be my guide protect me from the fire.

I seek your presence, fill me up to the top,
Send your blessings, pour them down non-stop.
Jesus is coming soon, some act like they forgot,
Don’t be left behind, cuz hell is hot-hot.

Chorus
My guide and my protector,
Held me down through the stormy weather.
No one can do it better, luv you forever,

I’ll ride for my God.(4X)
You the best I can’t deny it,
Devil quit don’t even try it.
Playin games I ain’t gon buy it,
Enemies be quiet.

Verse Two

Friends and family let me down but you never fail,
You keep it real all the time, you don’t run and tell.
I put my life in your hands you’re the one I trust,
I’m gon ride for you God, till I turn to dust.

Misunderstood, so they always quick to judge a brother,
People claming that they perfect but they undercover.
Instead of looking in the mirror, they stuntin’ me,
Faking the praise acting holy but they wanna bees.

What can I say that’s how it is in this crazy life,
It’s your choice live for free, or you pay the price.
They get offended when the truth is being told,
No intelligence, but they walking roun like they bold.

It’s only two directions, heaven or hell,
Prepare your soul, ain’t no time to gossip on the cell.
Please God cuz he is the only true friend,
I’m heaven bound, I pray I meet you there at the end.

Chorus
My guide and my protector,
Held me down through the stormy weather.
No one can do it better, luv you forever,

I’ll ride for my God.(4X)
You the best I can’t deny it,
Devil quit don’t even try it.
Playin games I ain’t gon buy it,
Enemies be quiet.

Verse Three

Place no one above God, or you’ll pay the cost,
Take heed to the word, cuz you’ll end up lost.
And confused when these so called friends let you down,
Throw off the weight before they drive you straight into the ground.

I put my faith in God, don’t trust a living soul,
Surrender all and the Lord be in control.
Don’t live a lie, spread the word, you need to play your role,
Focus on heaven quit stressing bout the money rolls.

Cuz it comes and goes, but God is forever,
The devil lying cuz the paper ain’t gon make it better.
We just passing thru, the world is not our home,
Don’t get attached, cuz you’ll end up in the danger zone.

Aim for the sky, take it higher and higher,
Satan’s a liar, stay away from the fire.
Stop wasting time, cuz the end is so very near,
No need to panic cuz G-O-D is here.

Like Mine

Written By: Marvel St-Hilaire

Verse One

You seem to make me smile even through the rough times,
My inspiration, you’re the reason why I write my rhymes.
You never let me down, you always bring me up,
No one can take your place Lord, I’ll never get enough.

Shower me with your blessings each and everyday,
Love is amazing often leaves me with no words to say.
Lord I surrender all, my heart and soul is yours,
I can’t wait to see your face when I walk through heaven’s doors.

You’re always on my mind, every second, minute, hour,
Lord I cherish your love always sweet it’s never sour.
You’re the reason why I breathe why I honor you,
I’ll sacrifice it all there’s nothing that I wouldn’t do.

I’d be a fool to leave, you satisfy my needs,
I’m the servant, you’re the master, I’ll obey and take heed.
You’re the alpha and omega, beginning and the end,
You’re irreplaceable, my one and only true friend.

Chorus

Can’t find a Jesus like mine
No you'll never find another Jesus like mine.
His love is true and it's so divine,
Bet you won't find another Jesus like mine.

Verse Two

Don’t take your love away I’ll be lost and confused,
You are one of a kind, there’s no one else to choose.
Your presence is my joy, I can’t explain the feelin,
You always take me high I could touch the highest ceilin’

Without you in my life, I’ll probably be dope dealin’
I’m an angel white as snow too pure for the stealin and the killin’
I often let you down, but still stay by my side,
You always have open arms, no need to run and hide.

The creator of the earth, the reason of my birth,
No one can dare to compare, to the value of you worth.
I’ll give my all to you Lord, that’s the least that I can do,
Won’t turn my back on you, I promise I’m gon stay true.

I wanna be just like Jesus; I say it loud and proud,
Keep my head up to the sky, I could see his smile in the clouds.
I thank you for your love, protection, mercy and grace,
Can’t wait to give you a hug and finally see your face.

Chorus

Can’t find a Jesus like mine
No you'll never find another Jesus like mine.
His love is true and it's so divine,
Bet you won't find another Jesus like mine.

Verse Three

Jesus I love you, and I adore you,
My one and only I won’t place no one before you.
You always hold me down, through the ups and downs,
I was lost in the world Lord, but now I’m found.

You take me higher, you’re the one I desire,
Forgive my sins so I won’t burn in the fire.
You are an awesome God, amaze me each and everyday
Take my hand Lord, and guide me till the last day.

Chorus

Can’t find a Jesus like mine
No you'll never find another Jesus like mine.
His love is true and it's so divine,
Bet you won't find another Jesus like mine.

Discography

I produced two albums locally in my hometown.The first album is by Young Stunna and the title of the LP is "You Gotta Love it".It consists of 14 tracks. And the second album released by T.R.O and the title of the LP is called "The Truth",which was self produced and song written.

Set List

I currently have 13 songs,the lengths of the songs average about 4 to 5 mins. The list of the songs are below
The Truth
Ride for my God
Jesus like mine
Back to the Earth
That's Life
Stomp the Devil
Stay Fly
Going to Heaven
Life is Cold
Jump for Jehovah
Going to Heaven (remix)
Shout Out
Battle Field