The Bastards

The Bastards

BandRockClassic Rock

Trying to describe what rock is never had been so complicated. Many bands had preferred to fusion some genres, or the “alternative rock” and they had forgotten the Rock’s origin. The synths, the sequences, loops, samplers and the voice effects stand out from the guitars and we rarely can listen to a guitar solo that shake our feelings and makes us sing.

Biography

The Bastards wants to regain the rock scene with their new proposal. Their music is the rock definition. The guitarists are concentrated in making great memorable guitars solos, without converting them into endless and boring melodies. The drummer’s beat keeps their audience shaking theirs heads. Their lyrics aren’t melancholic, or have an annoying anger; they only try to express Bastard’s decision of keeping doing what they love most, knowing that there’s no one or anything that can change it.

The Bastards are rebels with a cause. Their amplifiers are always in the highest volume, their voices are challenging and their attitude is always questioning anyone who calls himself a “rocker”. Nevertheless they have a clear objective: rebirth the rock scene without trying to copy any other band. Their sound, performance, and compositions are thought to develop and present the band’s concept.

Lyrics

When she's gone

Written By: The Bastards

When She’s Gone
The Bastards

Oh Last night everything was fine
But now all that fails
Seems to be a dream
All in my dreams was so damn fine
But now I realize that is not alright

Sorry if you think I’ve hurt you
I never meant to fail you again
My head was in another place
Cause you wasn’t here with me

Chorus :( x2)
Oh my baby is gone (My real love)
Miss you so much (My real love)
Cause you’re my love (My real love)

Solo

Sorry if you think I’ve hurt you
I never meant to fail you again
My head was in another place
Cause you wasn’t here with me

Oh my baby is gone (My real love)
Miss you so much (My real love)
Cause you’re my love (My real love)

Ohhhhhh Ohhhhhhh Ohhhhhhhhhh.

My spirit

Written By: The Bastards

My Spirit
The Bastards

I got this feeling that it is so hard to explain
Because my life in this world will not remain the same
I’ll stare against who ever try to stand
And this time I’m sure that no one’s gonna make me fail

Wonder if we born in another place
But the only thing I wanna scream, oh yeah
We are the best and no one else
nothing will change the way I feel

Pre Chorus
Hey listen up, listen this
We got the anger to destroy your ears
Rock you out till you can barely breathe
Nothing will change the way I feel
Hey listen up, listen this

Chorus:
My spirit is gonna be better
I think that is gonna be greater
My spirit is gonna be better
I think that is gonna be greater

I got this feeling that it is so hard to explain
Because my life in this world will not remain the same
I’ll stare against who ever try to stand
And this time I’m sure that no one’s gonna make me fail

Now I wonder if we born in another place
But the only thing I wanna scream oh yeah
We are the best and no one else
And nothing now will change the way I feel

Chorus:
My spirit is gonna be better
I think that is gonna be greater
My spirit is gonna be better
The Bastards will live up forever!!

Set It Free

Written By: The Bastards

Set It Free
The Bastards

Never gonna stop the fire inside me
Running through my veins
Now is running faster
Released from the cage that always haunts me
Gotta set it free or die trying

Pre chorus (x2)
Wanna scream and silence you for sure
Make you disappear with all my guts

Chorus
Now, now’s the time
Now, now’s the time
Now, now’s the time

Everything you’ll do now means nothing
Can’t stand another minute
Of all your bullshits
Tear away the leash that always haunts me
Gotta set it free or die trying

Pre chorus (x2)
Wanna scream and silence you for sure
Make you disappear with all my guts

Solo

Now, now’s the time
Now, now’s the time
Now, now’s the time

Discography

In 2011 The Bastards had many presentations in different places. Because of that they recorded their first demo called as the band. His fist single was: When She’s Gone. All these make The Bastards to search another member for the band: Keizer, another guitarist.

The Bastards had performed in different stages, festivals and important forums of independent Mexican music, with well-known bands like: Botellita de Jerez and Los Abominables. They also had participated in competitions and won a Nissan’s advertising campaign and Moyo Frozen Yogurt tender called: “Rock and Moyo”. Their song has been transmitted in different Mexican radio stations.