Y.B.S.

Y.B.S.

 Providence, Rhode Island, USA
DuoHip Hop

Hip-hop duo consist of 2 visionaries, living to inspire thru .Wav files. Get a taste of our vibes!

Biography

With a well-balanced mix of soulful sounds and lyrical wizardry, Y.B.S delivers concepts that we can all relate to. The latest release from this Rhode Island hip-hop duo is a song entitled "What I Love". The song is inspired by a couple nights spent in Vegas with friends, as well as any other night people spend having a great time, when you have no worries and you’re living it up with the “day ones”. The repetition of “That’s what I love” in the hook allows the audience to connect whatever they enjoy to do with that phrase. Under Hit Academy Music, this is their first song released on the streaming services. It is available to purchase and Stream on iTunes/Apple Music, Tidal, and Amazon Music. In 2015, Y.B.S. released an EP entitled, “Carmen,” which is a collaborative EP created and written by Y.B.S. and R&B/Soul artist, Phreddy J.B. Carmen (2015) represents any female in your life that you love, lust, or admire. In five tracks, Y.B.S. explains the story of meeting a woman, to having her as your “ride to die”, being tempted by other women, and losing her because of that. In that order, they take the audience into an adventure of thought provoking lyrics and memorable melodies, leaving people wanting more. 

Both members of Y.B.S. bring their own flavor. Young Bagz’s being the cool, calm, and collected artist that delivers the wittiest stanzas that makes the listeners want to rewind the songs over. Meanwhile, Young Scholar is the unpredictable, yet direct one that mesmerizes the audience with his elegant flow on a beat. They balance each other out and their fans get the best of both worlds.

Lyrics

They Don't Know (You're Welcome)

Written By: Young Scholar,Young Bagz

[Chorus Part 2]
You are now Rocking with the greatest
You are now rocking with the best! (4x)

[Chorus Part 1]
They dunno what I been through
Late night early morning, what that time do
I work work too hard to be living this simple
I'm tryna own when I spend, fuck rentals
They dunno what I gotta do
They just see it from the outside before they start judgin you
& like Pac I ain't mad at you
If you love it or you hate it all I gotta say is You're Welcome

[Chorus Part 2]
You are now Rocking with the greatest
You are now rocking with the best! (4x)

[Verse 1: Young Scholar]
They don't know what I been thru
I lose sleep bringing revenues
Crown headed like I'm king K. Rool/
Gold chain, they don't know what I spend tho (hold up)/
They just see a nigga chillin on stage
A young Savage, ready to break cage
The black king, let my queen move places/
You a pawn you're allowed 2 spaces/
Haters never wanna see em win/
step in my arena, you like a prey in a lions den
Can't fuck with my hustle I'mma get it/
spit that lyrical beat em leave em in critical predicaments
inconsiderate niggas afraid to show me love
Look at what I done to show ya that I'm the one
And not even a thank you rather wish that I wasn't born
We'll see how much you need me when a nigga gone

[Chorus Part 1 & 2]

[Verse 2: Young Bagz]
Fuck niggas saying these Fuck niggas just stay in
When i come thru lyrically a slaying just like Freiza to the Sayians
Just like Boo Boo when he weigh in left right till its night
We want big toys so we're fishing for a price
You hear 2 Pacs don't be playing Suge Knight real shit
You don't even know what i been thru
But you better know what I'm coming for
Now I'm pitching rocks thru the window
For all the closed doors that i came across
Granny 89 and she still walks
Born in 89 man i want it all
She'll be so proud looking down from heaven
We'll be blowing up like Saddam weapons

[Chorus Part 1 & 2]

[Verse 3: Y.B.S.]
[Young Scholar]
I know yAll fear em, on the low wanna kill em
decapitate a young'n & leave em for dead for the birds to get em
Then shit on my grave, then haters piss on my name
Y'all ain't diggin em fine, no needa throw dirt all over my name
YALL don't really know what I would do!
Could do!
You could get handle, bodies'll get dismantle
Terminate em at random, for the love Of the ransom
Fuck a Funeral light a Candle
[Young Bagz]
Turn a grown man to an angel
Send him up to Jesuś better say your grace soon
I ain't playing the rapture is what i counter with no counterfeit
Scholar ain't the only nigga rapping gifts
Stepping thru the door watch the corks fly
Silver Lake breed slim fit with the bow tie
Walking by they be like this guyyy
But i don't fuck with them they in disguise

[Chorus Part 1 & 2]

B.L.B.C. (Born to Lose, Built to Conquer)

Written By: Young Scholar,Young Bagz

[Verse 1]
The best accident my parents ever made
It’s only right I work hard to relieve them from this pain
As the youngest of seven, I’m trying to pave the way
It’s almost as second nature, my true hustle is preordained
To understand my vision, gotta start from the beginning
That car accident my mom got in with me, while she was pregnant
As God as my witness, He knew there was something special
Anne and Joe’s kid had a voice, during Prenatal
That voice kept getting stronger as I found purpose
And reasons to keep me going, regardless of all the curses
At times I wondered if I can even handle the pressure
At events, mom telling folks I’m gonna be a doctor
Above all, she just wanna see me happy, well,
For that she deserves her own abode
She said whatever you decide to do with your career
Make sure that you put everything you have and make it yours but,
Be cautious, people want to see you fail
They want to crown you king, then they lock you in your cell
Trapped in your mind, trying to live up to expectations
Soon as you make that one mistake, the critics start hating
Uh, I never mind all the down talk, I finally understand you can’t please them all
I gotta stay true to what I do, put my life in sentences, so my words live on.

[Chorus 1] [2x]
Born to lose, Built to conquer
Dare to be different, in this concrete jungle
One life to live, so chase what you’re after
It’s now or never and there’s no doubt in my mental

[Verse 2]
Born alone, in a twisted world
Born a prince, but parents wanted a baby girl
Maybe this baby will change our roles
And flip the global, Marie I feel it in my soul
Said a man who loved God so deep
Already made my plans that his baby boy would to preach
I grew spiritually but it broke me literally
Seeing how a church could tear apart entire families
Now only fear the Lord, love your fam and anywhere you from
Love who you are never change for petty ones
See I was just a cool kid, not The Cool Kid
Back in high school, I stayed fly and graduated to a dorm room
Parents couldn't pay dues, still I paid homage
Black kid selling green to white kids to pay housing
Not catching their ear, but touching their hearts
Take me back to day Suzuki wouldn’t start
But that ain't make nothing stop, they crew loving we still buzzing
You ask me now and still I regret nothing
Cause that N**** that was in me was too ambitious
Next year I copped the Audi & I got the b**** tinted
N****s say they winning but they winded
Tryna catch a breathe, while I'm in linen shorts on a deck
Straight to Cozumel, told my brothers we'll conquer all
Made a toast to the cause, we're under God but we're over all.

[Chorus 2] [2x]
Born to lose, built to conquer
The struggle makes you humble, in this concrete jungle
One life to live, so chase what you’re after
Food for your soul on a lovely instrumental

[Outro]
“Let’s dream, let’s dream with our eyes open…Y.B.S.”

What I Love

Written By: Young Scholar,Young Bagz

[Intro: Young Scholar]
Uh-huh uh-huh UH
Uh-huh uh-huh UH
Yea, YEAH
401, yea

[Verse 1: Young Scholar]
Phase 1, 1 OAK, we choking on weed smoke
Pool full of women, I'm thinking of deep strokes
Bad boy, I'm the new version of Mike Lowry
Prestige with my slick tongue, Suma cum laude
They want to take a hit of my Elixir, Dusse
So dueces to whoever you came with, who cares
Got Cougars feeling young, I'm your baby girl favorite
Lights off, they give me that cake, like they catering
Suits, curtesy of Copa by nightfall
By daytime, it's playtime the women get a mouthful
We steaming like a kettle
Pedal to metal
Label us young rebels
In it 'Til we win gold medals
Bottle service bout a thousands, it's nothing to us we poppin'
We ain't never tired, we driving, who here could stop us?
Keys to their suite like I'm their choco dove
That sweet tooth for blue tooth their connect to their oral love
What....

[Hook: Y.B.S.]
Sipping with my niggas (that's what I love)
Weed smoke, spilling liquor (that's what I love)
Up in VIP (that's what I love)
Chick brought the whole team (that's what I love)
Slim Thick up in them jeans (that's what I love)
Twerk that ass on me (that's what I love)
She want me in between (that's what I love)
So it’s back to the crib (that's what I love)

[Verse 2: Young Bagz]
You rolling with the All-Stars, ditch the Mascots
Hopefully these Jack shots lead to back shots
Game tied I'm Kobe and this the last shot
Before it hits the net, make that ass pop
DROP!
El Diablo in the Monte Carlo
Feeling like I'm Pablo
Swimming deep in ladies barely I know
She swallowed the whole dick (uhh)
Fuck a ring, get a chick a gold chain (uhh)
Fuck a Lame, when she rolling with her friends
With the top down, screaming out money ain't a thang (Uhh)
Not rented, all whips all tinted
Allergic to the "winners" who living amongst pretenders
Pull up, Red Rover, send your bitch on over
Day in the lifetime, deuces word to Hova, Jehovah
Witness how they acting like they know us, but really owe us
She speaking tongues when I bend her over
Hold up

[Hook: Y.B.S.]
Sipping with my niggas (that's what I love)
Weed smoke, spilling liquor (that's what I love)
Up in VIP (that's what I love)
Chick brought the whole team (that's what I love)
Slim Thick up in them jeans (that's what I love)
Twerk that ass on me (that's what I love)
She want me in between (that's what I love)
So it’s back to the crib (that's what I love)

[Outro: Young Scholar]
That's what I love
That's what I love
That's what I love
That's what I love

Discography